Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB
News
Święta w tym roku wypadają wyjątkowo wcześnie. Już teraz możecie cieszyć się kolejną wersją VCMI oznaczoną numerem 1.4.0. Link do pobrania

Zgodnie z zapowiedziami, tym razem wysiłek zespołu został poświęcony głównie grze multiplayer. Przybyło wiele udogodnień, zarówno dla wyjadaczy PvP, jak i zupełnie nowych graczy, którzy potrzebują przejrzystego i zrozumiałego interfejsu. Do najważniejszych nowych funkcjonalności należą:

Tury symultaniczne. Gracze ludzcy mogą teraz wykonywać swe ruchy jednocześnie, co jest kluczowe w przypadku wielogodzinnych rozgrywek online. Ponadto pojawił się rozbudowany timer określający długość tur.


Nowe elementy interfejsu, w tym długo oczekiwana duża księga zaklęć, dodatkowe informacje o obiektach na mapie przygody czy możliwość umieszczania map i zapisanych gier w podfolderach.


Usprawnione wczytywanie gier z modami. Do tej pory, aby wczytać grę, trzeba było mieć cały czas skonfigurowany ten sam zestaw modów. Wymagania te zostały ograniczone, aby nie powodować zbędnych utrudnień.

Ekran wczytywania gry, końca gry i najlepsze wyniki. Czas najwyższy, aby gra stała się kompletna. Ponadto ukończone kampanie będą odpowiednio oznaczone i spowodują odblokowanie kolejnych kampanii, jak w oryginalnej grze.


Użytkownicy smartfonów i urządzeń przenośnych ucieszą się z Tutoriala, który demonstruje obsługę dotykowego interfejsu. Sam ten interfejs otrzymał kilka usprawnień.

Kolejne usprawnienia dotyczą edytora map. Oczywiście cały czas nanoszone są poprawki do AI w bitwach i na mapie przygody, a także do generatora map losowych. I wiele więcej - kompletna lista znajduje się tutaj.
Warmonger
Wasze komentarze (7)
8 gru - 20:42

MinosKing
Wszystko to brzmi świetnie. Ale @Warmonger mam jedno pytanie jeśli można? Obecnie nadal używam VCMI 1.0.0 i gdybym chciał przejść na tą nowszą wersję VCMI jaką jest 1.4.0 to czy wszystkie mody które działają mi w obecnej wersji będą działały również na tej najnowszej? Czy konieczne będzie przypisanie ich jakoś do tej najnowszej wersji? Dodam że nie sprawdzałem wcześniejszych aktualizacji VCMI, więc moja wiedza na ten temat niestety jest bardzo ograniczona. :/
8 gru - 21:04

Warmonger
O nie, bardzo wiele się zmieniło w modach.
8 gru - 21:05

Dydzio
wszystkie raczej nie, ale sporo modów w launcherze jest już dostosowanych do VCMI 1.4
9 gru - 13:48

MinosKing
Hm jeśli znajdę trochę czasu na przycupnięcie przy nowym VCMI, to sprawdzę co się nadaje z tego co mam do dalszej gry. A co wymaga jakiejś aktualizacji.

Być może faktycznie większość tego co mam zwyczajnie przestanie działać.
11 gru - 15:32

MinosKing
Zrobiłem niedawno pierwszy test nowego VCMI bez modów. I nie odnotowałem jeszcze żadnego większego błędu, poza jednym drobiazgiem związanym z suwakiem w Targowisku i przy najmowaniu jednostek. Ale to tylko drobnostka, więc raczej nie ma czym zawracać sobie głowy. :P
12 gru - 12:52

Kammer
Na prośbę Dydzia podniosłem numerki do 1.4.1.
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "VCMI". Redakcja, kontakt