Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Nadzieje na przyszłość

VCMI daje takie możliwości, że gracze pragną tworzyć coraz to bardziej rozbudowane mody. Już powstały naprawdę dobre miasta, które mocno nie odbiegają poziomem od oryginału, a przecież VCMI nie doczekało się nawet wersji 1.0. Można zatem śmiało powiedzieć, że to co najlepsze, dopiero przed nami. Zwłaszcza, że część zapowiedzi nowych modów naprawdę powoduje, że serce zaczyna bić mocniej, a oczy nie chcą się oderwać od pokazanych grafik. Poniżej znajdziecie wybrane najlepiej zapowiadające się mody do VCMI.


Preserve w stylu H3

Preserve (Rezerwat) to miasto, które pojawiło się w czwartej części Heroes. Gdy VCMI dało możliwość dodania własnego miasta, grupka fanów zapożyczyła je i wrzuciła to gry. O ich modzie możecie poczytać tutaj.
Trzeba jednak przyznać, że całość nie wygląda zbyt dobrze - zupełnie inny styl graficzny rzuca się w oczy. Dlatego fan o nicku Hei-reg; zapowiedział na forum swoją całkowicie twórczą wersję miasta - bez zapożyczania grafik. Poparł to wszystko wstępnymi szkicami i obrazkami.
Oczekiwana jakość: 9/10*
Szansa na wydanie: 5/10
Zaawansowanie prac: 5/10
Wywołało to ogromne poruszenie i zainteresowanie. Przyjęcie było naprawdę ciepłe, zwłaszcza że autor dość często dopieszczał nas nowymi screenami.
Niestety rozwój Preserve został zahamowany. Hei-reg; ogłosił, że aktualnie musi wstrzymać pracę, ale obiecał równocześnie, że kiedyś na pewno dokończy miasto. Pozostaje więc czekać i mieć nadzieje, że autor dotrzyma danego słowa.


Oaza

Jest to projekt Mod Design Team, jednak w praktyce pracuje nad nim głównie Nephretes. Rozwój miasta jest cały czas omawiany na naszym forum. Trzeba przyznać, że postępy są ogromne: od kanciastych grafik, do pięknych, szczegółowych modeli. W dodatku prace są bardzo zaawansowane, nie raz wydawało się, że miasto zostanie wydane, jednak autor wraz z rozwojem swoich umiejętności, cały czas poprawia różne jego elementy. Istniała też szansa, że Oaza może pojawić się w dodatku Horn of the Abyss, jednak nie
Oczekiwana jakość: 8,5/10
Szansa na wydanie: 9/10
Zaawansowanie prac: 9/10
doszło w tej kwestii do porozumienia.
Nephretes czeka z premierą modyfikacji na pojawienie się edytora map do VCMI. Nie jest to więc żadna konkretna data, ale bardzo prawdopodobne, że będzie to już w drugiej połowie 2016 roku.




Dodatkowe ulepszenia stworzeń

Jeśli myślicie, że duże mody to tylko nowe miasta, to jesteście w błędzie. Kuririn (autor) zaproponował nam coś na zasadzie New Upgrades (znanego z WoGa), z tym że zamiast 3 dodatkowych ulepszeń w każdym mieście, będziemy mieli ich aż 7. Mało tego, każda ulepszona jednostka będzie posiadała swoje siedlisko w ekranie miasta i być może na mapie przygody. W praktyce oznacza to 63 nowe jednostki (jeśli liczymy tylko oryginale miasta) i tyle samo siedlisk. Kuririn obiecuje, że wszystko będzie w stylu Heroes 3, a same nowe oddziały będą przy tym jak najbardziej zbliżone do swoich podstawowych wersji i pierwszych ulepszeń.
Oczekiwana jakość: 8/10
Szansa na wydanie: 7/10
Zaawansowanie prac: 7/10
Warto dodać, że autor zarzuca nas co jakiś czas grafikami swoich nowych jednostek czy siedlisk (forum). Jego umiejętności stoją na naprawdę dobrym poziomie, jednak z uwagi na ogrom prac i praktycznie jednoosobowe działanie, nie należy spodziewać się modyfikacji zbyt szybko. Prace są jednak już dość zaawansowane (posiadam dostęp do wersji alfa), więc zagrożenie niewydania moda jest raczej małe.


Alternatywne jednostki

Pewnie spora część z was kojarzy te funkcjonalność z następnych części Heroes. VCMI również pozwala wprowadzać to w życie, więc jedna z czołowych grup moderskich Heroes 3 - Mod Design Team (twórcy Forge) postanowiła wykorzystać te opcję,
W pierwszej części na każde miasto ma przypadać dokładnie jedna alternatywa jednostka, a w kolejnych odsłonach ta ilość ma być zwiększona do dwóch, a nawet trzech. Pokazane na forum grafiki robią dobre wrażenie, a ukazane na nich jednostki i ich siedliska
Oczekiwana jakość: 8,5/10
Szansa na wydanie: 9/10
Zaawansowanie prac: 7/10
dobrze komponują się z tymi oryginalnymi.
Data wydania samej modyfikacji jest trudna do oszacowania, ale ze względu na spore umiejętności i zdobyte doświadczenie grupy, całkiem możliwie że będziemy mogli zagrać "alternatywami" nawet w pierwszej połowie 2016 roku.




Dwór

Kolejny projekt miasta, tym razem jednego z głównych autorów Forge - Tritha. Dwór według twórcy nie będzie modem w 100% poważnym - może odbiegać stylowo i logicznie od przyjętych kanonów
Oczekiwana jakość: 7/10
Szansa na wydanie: 7/10
Zaawansowanie prac: 7/10
w grze. Powinno to być widoczne zwłaszcza u jednostek - postawienie na ptaka dodo na 7 poziomie zwłaszcza świadczy o nieszablonowych rozwiązaniach.
Parę razy wydawało się, że mod jest na ukończeniu, jednak autor wciąż poprawia (a w zasadzie zmienia) ekran miasta. Jest to całkowicie jednoosobowy projekt, więc jakiekolwiek spekulowanie nad datą wydania jest naprawdę trudne. Rozwój Dworu możecie śledzić na naszym forum.


*przedstawione wyniki są tylko subiektywną oceną sytuacji.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "VCMI". Redakcja, kontakt