| Dłoń | Pierścień Leprekauna - Wszystkie istoty w armii bohatera zyskują +2 do szczęścia. |
| Dłoń | Pierścień Negacji - Znosi działanie wszelkich odporności i ochrony przed zaklęciami. |
| Dłoń | Pierścień Ochrony - Zwiększa o 5% odporność na magię naszych jednostek o 5%. |
| Dłoń | Pierścień Żywiołów - Wszelkie zaklęcia przywołania Żywiołaków będą sprowadzać dwa razy więcej istot niż normalnie. |
| Dłoń | Pierścień Czarownicy - Zmniejsza ilość wrogich rzutów zaklęć o jeden. Artefakt w praktyce na razie nie działa. |
| Dłoń | Pierścień Czarnoksiężnika - Zwiększa o 1 liczbę punktów mocy bohatera i pozwala regenerować 1 punkt mocy dziennie.. |
| Głowa | Kaptur Wiedzy - Zwiększa wiedze bohatera o 2 i regeneruje 2 punkty many dziennie. |
| Głowa | Diadem Mądrości - Zwiększa wiedze bohatera o 3 i regeneruje 3 punkty many dziennie. |
| Głowa | Hełm Dowodzenia - Wszystkie istoty w armii noszącego zyskują bonus +5% mają 5% więcej odporności na magie do ataku i +1 do szybkości. |
| Głowa | Hełm Mocy - Zwiększa wiedze bohatera o 4 i regeneruje 4 punkty many dziennie. |
| Głowa | Wzmacniacz Magii - Wydłuża działanie czarów o 1 turę. |
| Głowa | Hełm dowodzenia Mullicha - Wszystkie jednostki w armii noszącego zyskują +1 do szybkości, a bohaterowie i jednostki +2 do morale. |
| Szyja | Fizbin nieszczęścia - Zmniejsza szczęście wroga o 2. |
| Szyja | Naszyjnik zauroczenia - Podwaja liczbę zasobów zdobywanych przez bohatera. |
| Ramiona | Toga maga - Zmniejsza koszt rzucania zaklęć o 1. |
| Nogi | Buty Odkrywcy - Zwiększa zasięg bohatera na lądzie. |
| Nogi | Dobrze Dopasowane Buty - Zwiększa zasięg bohatera na lądzie. |
| Nogi | Skrzydlate Sandały - Wszystkie oddziały w armii noszącego je bohatera zyskują premię +1 do szybkości. |
| Prawa ręka | Legendarny Topór - Zwiększa atak bohatera o 4 i obrażenia jednostek o 20%. |
| Prawa ręka | Łuk Elfickiego Króla - Zwiększa o 1 ilość strzał naszych jednostek. |
| Prawa ręka | Buława Krzyżowca - Zwiększa obrażenia jednostek o 15%. |
| Prawa ręka | Laska Chaosu - Zwiększa siłę czarów ofensywnych rzucanych przez bohatera o 50%. |
| Prawa ręka | Laska Świętego Ranana - Podwaja skuteczność czarów leczących bohatera, a także dodaje czar Wskrzeszanie na poziomie ekspert. |
| Prawa ręka | Laska Śmierci - Redukuje odporność na magie przeciwnika o połówe. |
| Prawa ręka | Laska Mocy - Wydłuża czas trwania zaklęć o 50% i zwiększa ich moc zaklęć |
| Prawa ręka | Laska Czarnoksięstwa - Redukuje obrażenia magiczne wroga o połowe. |
| Prawa ręka | Miecz Bogów - Zwiększa atak i obronę bohatera o 3, a także obrażenia jednostek o 25%. |
| Lewa ręka | Tarcza z Adamantu - Bohater zyskuje +3 do obrony. Jednostki w armii zyskują +25% do obrony. |
| Lewa ręka | Demonariusz - Dodaje zaklęcia przywołania Żywiołaków do księgi zaklęć. |
| Lewa ręka | Tarcza Chaosu - Bohater zyskuje +3 do obrony, jednostki są pod wpływem ochrony przed ogniem. |
| Lewa ręka | Tarcza Stabilności - Bohater zyskuje +3 do obrony. Jednostki w armii zyskują +15% do obrony. |
| Lewa ręka | Nienaturalna Tarcza - Bohater zyskuje +3 do obrony. Jednostki w armii są pod wpływem czaru Ochrona przed powietrzem. |
| Lewa ręka | Tarcza Życia - Bohater zyskuje +3 do obrony. Jednostki w armii są pod wpływem czaru Ochrona przed ziemią. |
| Lewa ręka | Tarcza Ładu - Bohater zyskuje +3 do obrony. Jednostki w armii są pod wpływem czaru Ochrona przed ogniem. |
| Różności | Jastrząb o Imieniu Bryza - Zwiększa o 2 promień widzenia bohatera. |
| Różności | Kryształowa Kula - Zwiększa odkrywanie bohatera. |
| Różności | Proca Dawida - Jednostki są pod wspływem czaru Pogromca. |
| Różności | Kubek Maranthei - Zapewnia wszystkim sojuszniczym jednostkom premię +3 do morale. |
| Różności | Sekstans - Zwiększa a 25% ruch bohatera po morzu. |
| Różności | Podręcznik Ucznia - Zawiera wszystkie zaklęcia 1 poziomu. |
| Różności | Dziennik Mistrza Żeglarstwa - Zwiększa ruch bohatera po morzu o 50%. |
| Różności | Księga Chaosu - Dodaje do księgi zaklęcia: Armagedon, Implozja i Łańcuch piorunów na poziomie ekspert. |
| Różności | Księga Śmierci - Dodaje do księgi zaklęcia: Ofiara, Berserk, Szał na poziomie ekspert. |
| Różności | Księga Życia - Dodaje do księgi zaklęcia: Wskrzeszenie, Uleczenie, Ożywienie na poziomie ekspert. |
| Różności | Księga Natury - Dodaje do księgi zaklęcia: Rozproszenie, Ruchome piaski, Miejski portal na poziomie ekspert. |
| Różności | Księga Ładu - Dodaje do księgi zaklęcia: Klonowanie, Teleport, Pole siłowe na poziomie ekspert. |
| Różności | Księga Arcymaga - Zawiera wszystkie zaklęcia piątego poziomu na poziomie ekspert. Artefakt łączony z Księga magii powietrza, ziemi, ognia i wody. |
| Różności | Kompendium Mistrza Gildii - Zawiera zaklęcia 4 poziomu. |
| Różności | Dziennik Wędrowca - Zawiera zaklęcia 2 poziomu. |
| Różności | Księga Zaklęć Mistrza - Zawiera zaklęcia 3 poziomu. |