Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Nowe funkcje

Zadaniem VCMI nie jest tylko odtworzenie Heroes 3, ale także (a może nawet przede wszystkim) dodanie nowych funkcjonalności i możliwości. Oczywiście wszystko po to, by rozwiązać wiele różnych problemów i utrudnień, no i oczywiście by gra sprawiała jeszcze większą przyjemność. Poniżej znajdziecie listę głównych dogodności, jakie czekają na nas po zainstalowaniu VCMI:


Otwarty kod zródłowy

Najważniejszą cechą wyróżniającą VCMI wśród pozostałych platform do modyfikacji gry, jak Wake of Gods, czy Horn of the Abyss, jest otwartość projektu i dowolna modyfikacja każdego elementu. Nie ma praktycznie żadnych ograniczeń, komplikacji czy limitów. O ile znacie język programowania C++, to nic nie stoi na przeszkodzie by zmienić dowolny element gry, czy dodać coś od siebie i skompilować go pod Windowsa czy Linuxa. Pewnej grupie ludzi udało się nawet przenieść grę na system Android dla smartfonów.

Nowe rozdzielczości ekranu

Wraz z pojawianiem się kolejnych wydań projektu zaistniała naturalna potrzeba przystosowania przestarzałego formatu ekranu 800x600 na wyższe rozdzielczości, odpowiadające dzisiejszym standardom w grach. Obecnie VCMI jest w stanie obsłużyć rozdzielczości od 800x600, poprzez 1280x1024, aż do gigantycznego formatu Full High Definition 1920x1080. Dzięki wyższym rozdzielczościom mapa przygody pokazuje większy obszar, a grafiki zachowują oryginalne proporcje bez rozpikselowania się.

Pasek kolejki jednostek

Wzorem późniejszych części sagi "Heroes", gdzie podczas bitwy mogliśmy zauważyć ikony jednostek ułożone w szeregu, które aktualnie uczestniczą w bitwie, dodano do rozgrywki tak zwany pasek kolejki. Pokazuje on kolejność wykonywania ruchów przez dany odział wroga lub nasz. Dzięki temu elementowi jesteśmy w stanie lepiej dopracować swoją taktykę w czasie bitwy.

Modyfikacje

Czym byłoby VCMI bez możliwości dodawania modyfikacji do gry? Dzięki zapisaniu odpowiednich wartości w plikach JSON, każdy z małą pomocą poradnika i bez wymogu posiadania wiedzy informatycznej o programowaniu, będzie w stanie dodać do rozgrywki nowe artefakty, obiekty, jednostki, czy nawet całe nowe miasta. Już teraz istnieją pewne grupy moderskie zajmujące się dodawaniem nowej zawartości do "hirołsów". Po więcej informacji zapraszam do innych działów tej komnaty.

Launcher

Skoro już mowa o modyfikacjach, warto wspomnieć również o nowej właściwości jaką jest zaimplementowanie osobnego launchera do gry. Za jego pomocą możemy włączać i wyłączać dane mody, zmieniać rozdzielczość, czy wybierać konfiguracje sztucznej inteligencji przeciwnika. Jednak najciekawszą możliwością jest pobieranie listy najnowszych modyfikacji z możliwością ich automatycznej instalacji oraz aktualizacji bez grzebania w plikach gry.


Nowe elementy interfejsu

Wyższe rozdzielczości ekranu spowodowały wiele pustych miejsc w interfejsie. Z tego powodu twórcy inaczej ulokowali niektóry przyciski i tabelę, by wszystko wyglądało schludnie i przejrzyście.





Lista rzeczy do zrobienia


Sztuczna inteligencja

W grach strategicznych najważniejszą rolę odgrywa SI przecinków, które w dużej mierze decyduje o tym jak dobrze będziemy się bawić na polu walki. W końcu każdy gracz Heroes 3 lubi wyzwania, kiedy to musi szukać nieszablonowych rozwiązań. Dla twórców VCMI jest to jedna z istotniejszych rzeczy do odtworzenia. SI w wersji VCMI ma zachowywać się jak najbardziej wiernie względem oryginału, a może nawet je przewyższać.

Multiplayer

Osoby próbujące w obecnych czasach rozegrać partyjkę w grze Heroes III przez sieć, wiedzą jakie wynikają z tego utrudnienia i problemy - chociażby niezgodność wersji obu gier. W VCMI konieczne jest zupełnie nowe rozwiązanie, które w prosty i szybki sposób pozwoli łączyć się z innymi graczami. Oczywiście różnorodność modów i funkcjonalności jeszcze utrudnią sprawę, ale z pewnością programiści wymyślą dobre rozwiązanie.

Edytor map

Niestety wciąż go nie ma w VCMI. Na szczęście może się to niedługo zmienić. Obecnie trwają intensywne prace, a gdy już się ukaże ma być dużo bardziej rozbudowany i funkcjonalny niż ten, który znamy z oryginalnej gry. Jest to konieczne, gdyż bez tego dalszy rozwój nowych modyfikacji jest znacznie utrudniony.

Obsługa Nieoficjalnych dodatków

Jeśli przyzwyczailiście się do któregoś z nieoficjalnych dodatków do gry, pokroju In the Wake of Gods, czy Horn of the Abyss, to nic nie stoi na przeszkodzie by wgrać je na platformę VCMI. Nowy silnik gry umożliwia w łatwy sposób zainstalowanie w całości obu dodatków na raz lub wgranie poszczególnych ich elementów. Obecnie obsługiwane są jednak tylko niektóre funkcje tych modyfikacji.

System skryptów

Język pozwalający na dodawanie pewnych elementów do programu bez ingerencji w jego główny kod źródłowy (na nim opiera się fanowski dodatek In the Wake of Gods). Polega on na dodawaniu skryptów, które potem wykorzystuje sam program. Póki co skrypty nie są priorytetem i raczej nie prędko pojawią się w grze.
© 2003-17 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "VCMI". Redakcja, kontakt