Mniejsze mody
Nie wszystkie mody zawierają dużą ilość treści i nowych elementów. Część z nich to tylko niewielkie uzupełnienia, dodające do gry na przykład nową jednostkę lub też inną alternatywną grafikę. Są też takie, które umożliwiają nam cieszenie się z rozgrywki w całkiem innym języku. Ich paletą jest dość szeroka i jak to w VCMI, możemy z nich korzystać bez żadnych ograniczeń.Czyli po prostu nowa, dodatkowa jednostka. Jest nią w tym przypadku Górski Krasnolud. Jego statystyki są porównywalne z bastionowym Krasnoludzkim wojownikiem (lepsza obrona i obrażenia, słabszy atak i szybkość). Cena jest nieznacznie wyższa. Niestety nie stworzono dla niego siedliska, także jego zdobycie w grze, nie jest bardzo proste. Grafiki są autorstwa Alex-andra, a moda stworzył Lord Hawk.
Tutaj ponownie wykorzystano jednostki Axolotla - Centaury. Podobnie jak w modzie Axolotl Creatures są ich 2 sztuki i mają 7 level. Różnią się przede wszystkim statystykami i nieznacznie umiejętnościami. Modyfikacja została stworzona przez Warmongera.
Modyfikacja zawiera nowe stworzenie o nazwie w języku polskim Żywiołak Ciemności. Jest on kolejną neutralną jednostką, na poziomie 6. Ma sporo umiejętności: jest nieumarły, odporny na zaklęcia umysłu, lata i wzbudza strach. Jego autorem jest znany z innych małych modów - Lord Hawk.
Tym człowiekiem jest giermek i jest kolejną nową neutralną jednostką. Ulokowano go na 3 poziomie i wyróżnia się tym, że ma szanse oślepić po ataku (w końcu uderza w głowę). Sam za to odporny jest na to zaklęcie. Grafika została zrobiona przez Alex-andra, a w VCMI znalazł się dzięki moderowi o nicku Lord Hawk.
W tej propozycji mamy 2 jednostki - drzewa. Wykonane zostały przez Axolotla, a moda stworzył Warmonger. Są jednostkami należącymi do Cytadeli i mają zdolność leczenia się wzajemnie. By je zakupić (w sumie tylko w obozie uchodźców), trzeba poza złotem zapłacić także drewnem.
Kolejny mod dodający nowe jednostki. W tym wypadku są to Żabożółwie. Autor (Warmonger) umieścił je na drugim poziomie i dał im zdolność obniżania obrony wrogom. Grafiki to już dzieło Axolotla.
Czyli nawiązanie do kronik Heroes 3 i różnych wcieleń Tarnuma. Modyfikacja dodaje każdemu miastu jednego nowego bohatera o imieniu Tarnum. Avatary pochodzą oczywiście z kronik. Za realizacje projektu w największym stopniu odpowiada Marif.
Uzupełnienie poprzedniej modyfikacji o bohatera dla miasta Cove. Do prawidłowego działania niezbędne jest zainstalowanie wtyczki Horn of the Abyss.
Typowo graficzna propozycja, zmieniająca menu gry: tło, przyciski i niektóre ekrany. Wszystko oczywiście w wysokiej rozdzielczości. Autorem tej modyfikacji jest Dru.
Nie jest to wcale taki mały mod. Proponuje nam zupełnie nowy interface. Zamiast klasycznych grafik, mamy mnóstwo niebieskiego i błękitu. Autorzy (dzieło wspólne kilku osób: FCst1 i NI team, mod - Kuririn) skupili się nawet na tych najmniejszych detalach jak ikonki zasobów czy przyciski dzielenia oddziałów.
Czyli przeniesiony na VCMI inny Bastion. Modyfikacja została stworzona na Ere 2 (nowsza wersja WoGa) przez chińskich fanów. Za sprawą Avatara możemy cieszyć się nią także tutaj. Zmieniony został tylko ekran miasta, portrety stworzeń wciąż są te same.
Nowa interpretacja Bastionu. Miasto jest teraz w jesiennym klimacie - zmieniono ekran miasta, budynki, portrety bohaterów, jednostek, część wyglądów stworzeń, muzykę i więcej. Na platformę VCMI modyfikacje przeniósł Irhak.
Kilkanaście nowych obiektów na mapie przygody - głównie dekoracji, które nie mają żadnej konkretnej funkcji. Grafiki pochodzą z modyfikacji do WoGa i są autorstwa Freda79. Wersję na VCMI stworzył avatar.
Kolejny zapożyczony mod z WoGa przez avatara. W tym wypadku oferowane są nam nowe wyglądy terenów na mapie przygody. Wszystko jest w bardziej kolorowych barwach, a najbardziej rzuca się w oczy woda.
Mod ten zmienia czcionki w grze. Nie jest to żadna drastyczna zmiana, a trochę inne wersja tych oryginalnych. Niestety ta wydana przez Ivana modyfikacja, nie uwzględnia polskich znaków.