Po kilku miesiącach oczekiwania pojawiła się kolejna wersja VCMI, oznaczona numerem 1.5.0 1.5.1.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, zmiany w nowej wersji skupiają się na grze wielosobowej - PvP. Dostępne jest całkowicie nowe lobby z dodatkowymi funkcjami, jak choćby prywatne pokoje. Gracze mogą liczyć też na generator map losowych udoskonalony zgodnie z sugestiami społeczności PvP.
Gracze korzystający z systemu Android już teraz za pośrednictwem lobby mogą łączyć się z graczami używającymi innych urządzeń. Niedługo otrzymają też w pełni funkcjonalny Launcher.
Projekt wkracza już w dojrzałą fazę, dlatego większość zmian stanowią łatki zwiększające stabilność i poprawki drobnych błędów w mechanice (wliczając w to kampanie). Usprawnienia interfejsu gracza obejmują obsługę zewnętrznych kontrolerów, konfigurowalne klawisze skrótów i wybór zestawów artefaktów. Ponadto AI działa teraz dużo szybciej. Szczegółowa lista zmian:
Najnowszą wersję VCMI można pobrać tu: Download
Zapraszamy również na naszą nową stronę internetową, gdzie można znaleźć nie tylko aktualne informacje dla graczy i moderów, ale także aktualizowaną na bieżąco bazę modów. Koniec ze ściąganiem wszystkiego, co popadnie i instalowaniem modów w ciemno! A tych ostatnich wciąż przybywa. Tylko w ciągu ostatniego miesiąca zostały zapowiedziane bardzo obiecujące rozszerzenia "War of The Faeries" oraz "Fallen Of The Depth".
To nie koniec nowości! Na przyszły miesiąc planowany jest pierwszy w historii turniej na platformie VCMI. Wiadomo, że zostanie on rozegrany na szablonie Jebus Cross i pozwoli graczom zapoznać się z najpopularniejszymi modami. Dalsze szczegóły zostaną podane w nadchodzących tygodniach.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, zmiany w nowej wersji skupiają się na grze wielosobowej - PvP. Dostępne jest całkowicie nowe lobby z dodatkowymi funkcjami, jak choćby prywatne pokoje. Gracze mogą liczyć też na generator map losowych udoskonalony zgodnie z sugestiami społeczności PvP.
Gracze korzystający z systemu Android już teraz za pośrednictwem lobby mogą łączyć się z graczami używającymi innych urządzeń. Niedługo otrzymają też w pełni funkcjonalny Launcher.
Projekt wkracza już w dojrzałą fazę, dlatego większość zmian stanowią łatki zwiększające stabilność i poprawki drobnych błędów w mechanice (wliczając w to kampanie). Usprawnienia interfejsu gracza obejmują obsługę zewnętrznych kontrolerów, konfigurowalne klawisze skrótów i wybór zestawów artefaktów. Ponadto AI działa teraz dużo szybciej. Szczegółowa lista zmian:
Najnowszą wersję VCMI można pobrać tu: Download
Zapraszamy również na naszą nową stronę internetową, gdzie można znaleźć nie tylko aktualne informacje dla graczy i moderów, ale także aktualizowaną na bieżąco bazę modów. Koniec ze ściąganiem wszystkiego, co popadnie i instalowaniem modów w ciemno! A tych ostatnich wciąż przybywa. Tylko w ciągu ostatniego miesiąca zostały zapowiedziane bardzo obiecujące rozszerzenia "War of The Faeries" oraz "Fallen Of The Depth".
To nie koniec nowości! Na przyszły miesiąc planowany jest pierwszy w historii turniej na platformie VCMI. Wiadomo, że zostanie on rozegrany na szablonie Jebus Cross i pozwoli graczom zapoznać się z najpopularniejszymi modami. Dalsze szczegóły zostaną podane w nadchodzących tygodniach.
MinosKing
Naotaka
Dydzio
Andruids
Ale jeszcze większe, to zażyczone przeze mnie specjalne frakcje. Dydzio, wybacz że jeszcze nie skończyłem zapowiadanych na maj prac. Leniuch ze mnie, a życiowe komplikacje dodatkowo mnie spowolniły. Goń mnie do działania, może wrócę do sensownego trybu szybciej od avatara ^^"
MinosKing
Dydzio
Warmonger
Prawie nikt nie komentuje tych zrzutów z map losowych, więc tym razem wziąłem, co miałem pod ręką :P Ale widzę, że trzeba się do tego bardziej przyłożyć.
Warmonger
Tarnoob
Dydzio
Jedyne nowsze info jakie widnieje w temacie to punkt 15 ich FAQ: https://h3hota.com/en/faq
Tarnoob
Dydzio
Dlaczego np projekt moderski miałby wymagać od innych by byli bardziej święty niż oni sami w kwestii np plików oryginalnej gry?
W przypadku VCMI dlaczego 15 czy 10 lat temu nikt w ogole się nie zainteresował tym tematem odnośnie WoGa? Czy "zlanie" tego tematu swego czasu i traktowanie przez niektórych projektu za coś z czego nigdy nic nie wyrośnie można odbierać jako swego rodzaju brak szacunku ze strony tych ludzi?
Co z kwestią graczy i ich potrzeb? Co z tymi co chcą pomieszać zamek piracki z forge albo grać w hote z wyłączoną połową rzeczy i brakuje im wyłącznika w hocie do zmian balansu, podmiany grafik pikinierów albo innych rzeczy. Co z chińską społecznością, gdzie VCMI trzyma się mocno i hota ma wbudowane chińskie tłumaczenie bez którego im ciężko, już nie mówiąc o ich umiłowaniu do aktywowania po 20 miast na raz (nie są wybredni od strony jakości grafik).
W sumie jak VCMI to przede wszystkim silnik to hota na VCMI to nadal hota? Czy autorzy modów pod morrowinda mają obiekcje do odpalania ich modów na OpenMW? Co z kwestią "blokowania" innych projektów nie będącą fair-play? Przyjmijmy teoretyczną sytuację że środowisko PvP przyjęło hotę w swój kanon (co też wynikło z setek godzin testów z wnioskami przez czołowych graczy gdzie nie stać nikogo na powtórkę tego przedsięwzięcia) to wykorzystywanie tego do monopolizacji ktora spowoduje że PvP na każdej innej platformie spali na panewce nie brzmi jak zagranie prokonsumenckie.
Czy jeśli jakaś wątpliwa kwestia dotyczy "skopiowania" treści z hoty, to czy nie byłoby żadnych kwestii spornych gdyby VCMI przyjmował instalator hoty i wyodrębniał z niego wszystkie grafiki, dźwięki i przekształcał lokalnie u gracza w mod pod VCMI?
Nie że oczekuję od kogokolwiek odpowiedzi ale są to jakieś tam pierwsze lepsze myśli co przyszły mi do głowy które sobie można przeanalizować :P
Andruids
Warmonger
Odnośnie gór lodowych - nie jestem pewien, co z tym zrobić. Ale być może coś się wymyśli w przyszłości.
Andruids
Dydzio
Warmonger