Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB
News
12.IX.2022link
O VCMI wielu zdążyło już zapomnieć, a projekt był spisywany na straty. Nic bardziej mylnego! Najnowsza odsłona silnika, po upływie pięciu lat od wersji 0.99, właśnie się ukazała.

A było na co czekać.


Najważniejsze nowości to przebudowany generator map losowych wspierający nowe tereny - zarówno te znane z Horn of The Abyss, jak i całkowicie egzotyczne, znane do tej pory tylko wtajemniczonym fanom ERA.

Drugim mocnym punktem jest alternatywne AI autorstwa Nullkillera, które gra znacznie lepiej i radzi sobie nawet na dużych, wymagających mapach.

Powrócił pomysł instalowania modów z Launchera - teraz powinno być to prostsze i przystępne dla przeciętnego użytkownika.

W ciągu kilku lat pojawiła się też ogromna liczba umiejętności i mniejszych lub większych możliwości dostępnych dla moderów. Wiele z nich zostało już wykorzystanych w modach, których nie brakuje.

Nic, tylko grać :)
Do następnego razu.


Oryginalny news
Warmonger
Wasze komentarze (12)
13 wrz - 06:54

Kuririn
Że ja to wczoraj przegapiłem 🤬
13 wrz - 10:21

Górski Krasnolud
Bardzo miła nowinka, a zarówno okazja, by wrócić do Highlands Town 🥰
13 wrz - 16:16

Majster
Super, będę musiał przetestować.
Wersja 1.0.0 jest na pewno dużo klarowniejsza do zainstalowania dla przeciętnego użytkownika internetu, niż daily buildy.
14 wrz - 16:20

Kastore
Kolejna okazja by wrócić do modów zeryssa jak już uda mi się zdobyć nowy komputer, bo na starym mam nazwę użytkownika z polską literą, więc nie da się tego zainstalować.
14 wrz - 17:18

Warmonger
W nowej wersji ścieżki ze znakami unicode powinny działać.
15 wrz - 11:27

MinosKing
Świetnie wyszło VCMI 1.0.0 ale mam drobne pytanie, czy jest ono w stanie współpracować ze starszymi wersjami modów? Tzn. takimi które np. od dawna nie były już aktualizowane? Miło będzie wrócić do testowania nowości, lecz czuję że nie wszystko może działać na najnowszej wersji VCMI tak jak powinno. Ale być może się mylę i pozytywnie zaskoczę? Czas wrócić i to sprawdzić!
15 wrz - 14:35

MinosKing
@Warmonger Odpaliłem sobie to nowe VCMI ale nie działają mi wysokie rozdzielczości, maksymalna jaką mogę włączyć to 800 x 600. Gdy próbuję inną np. 1280 x 768 VCMI crashuje.

Przypomnę że dzisiaj odpaliłem VCMI pierwszy raz od bardzo bardzo dawna i nie bardzo wiem jak rozwiązać ten problem?
15 wrz - 14:48

Warmonger
Wysokie rozdzielczości zostały przeniesione do modu VCMI Extras, powinien być widoczny w Launcherze.
15 wrz - 15:04

MinosKing
Okej znalazłem i wgrałem jak teraz zwiększyć rozdzielczość np. przed uruchomieniem ponownie VCMI jak i gry? Mogę to teraz normalnie zrobić z pomocą Launchera, czy dopiero jak odpalę grę i w opcjach dostosowania ekranu?
15 wrz - 15:06

MinosKing
Dobra pytania nie było, dostosowałem rozdzielczość w Launcherze przed odpaleniem gry i teraz działa. Dzięki za pomoc Warmonger. :P
20 wrz - 12:22

MinosKing
Mam problem z pobraniem plików z modem dla VCMI. Istnieje może możliwość odświeżenie linków? Chodzi o H4 Artifacts, nie mogę tego pobrać ani z Kwasowej Groty, ani też z VCMI mod list. Mógłby ktoś kto ma tam wgląd to naprawić w najbliższym czasie?
9 paź - 05:29
jannick
W nowej wersji ścieżki ze znakami unicode
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "VCMI". Redakcja, kontakt